Wednesday 18 March 2009

"100 Ώρες Αστρονομίας" – Σάββατο 4 Απριλίου

Ημερίδα: "Διαστημική Εξερεύνηση και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση"
http://epirus.sch.gr/space/


Η Διεθνής Αστρονομική Ένωση (IAU) η UNESCO και ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών ανακήρυξαν το 2009 ως Παγκόσμιο Έτος Αστρονομίας, σηματοδοτώντας την 400η επέτειο της πρώτης αστρονομικής παρατήρησης με τηλεσκόπιο από τον Γαλιλαίο. Σε όλη τη διάρκεια του έτους αυτού θα γίνει παγκόσμιος εορτασμός της αστρονομίας, και της συμβολής της στην κοινωνία και στον πολιτισμό, με έντονη έμφαση στην εκπαίδευση, στην ενεργοποίηση του κοινού και στη συμμετοχή των νέων ανθρώπων σε δραστηριότητες που θα συμβούν σε εθνικό, διεθνές και παγκόσμιο επίπεδο.
http://www.astronomy2009.gr/
http://www.astronomy2009.org/



Από 2 μέχρι 5 Απριλίου 2009, ένα ευρύ φάσμα δημόσιων εκδηλώσεων συνιστά τις "100 Ώρες Αστρονομίας". Πρόκειται για ένα παγκόσμιο γεγονός, ένας από τους κύριους σκοπούς του οποίου, είναι όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι να κοιτάξουν μέσα από ένα τηλεσκόπιο. Τηλεσκόπια θα στηθούν παντού, σε πλατείες, πεζόδρομους, στάσεις λεωφορείων, έξω από θέατρα, γενικά σε πολυσύχναστα σημεία των πόλεων.
http://www.100hoursofastronomy.org/


Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Παγκόσμιου Έτους Αστρονομίας 2009 και των "100 Ωρών Αστρονομίας", η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηπείρου διοργανώνει το Σάββατο 4 Απριλίου στα Ιωάννινα, την Ημερίδα "Διαστημική Εξερεύνηση και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση".

Το Αστεροσκοπείο Ζαγορίου συμμετέχει στην ημερίδα με εισήγηση του προέδρου του, και αστρονόμου του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, κ. Νίκου Ματσόπουλου, με θέμα "Η άτυπη εκπαίδευση στην αστρονομία – οι προοπτικές για τον 21ο αιώνα".

Η ημερίδα θα ολοκληρωθεί με αστρονομική παρατήρηση μέσα από τηλεσκόπια (ένα Meade LX200 10’’ και δύο dobsonian 8’’) του Αστεροσκοπείο Ζαγορίου, που θα στηθούν έξω από το Συνεδριακό Κέντρο του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων "Κάρολος Παπούλιας", ώρα 20:00. Tο εγχείρημα θα συνδράμουν και ερασιτέχνες αστρονόμοι με τα τηλεσκόπιά τους, προσφέροντας μία φευγαλέα ματιά, μοιραζόμενοι την λεπτή ομορφιά του Σύμπαντος, ανεπεξέργαστη, μη εμπλουτισμένη με προγράμματα υπολογιστών, μα άμεση και προσωπική.

Sunday 8 March 2009

"Η εκπαίδευση του παιδιού" του Μπέρτραντ Ράσσελ - Μέρος 2ο

Συνέχεια από το 1ο Μέρος. Ακολουθούν αποσπάσματα από το βιβλίο.
Κενή γραμμή δηλώνει διακοπή συνέχειας. Oι εμφάσεις με έντονα γράμματα δικές μου.
-----------------------------------------------------------------------------------

Ο ΠΡΩΤΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
Τα βρέφη είναι πολύ πιο πονηρά από ότι είναι ικανοί να υποθέσουν οι μεγάλοι. Αν ανακαλύψουν ότι όταν κλαίνε παράγουν ευχάριστα αποτελέσματα, θα κλαίνε.(…)
Το κλάμα ενός παιδιού είναι εν μέρει αντανακλαστικό που συνδέεται με πόνο, εν μέρει πράξη που εκτελείται με επιδίωξη την ευχαρίστηση.(…)
Γι’ αυτό το παιδί γρήγορα αρχίζει να κλαίει γιατί επιθυμεί μια ευχαρίστηση, όχι γιατί αισθάνεται σωματικό πόνο. Αυτό είναι ένα από τους πρώτους θριάμβους της νοημοσύνης του. Άλλα στην προσπάθεια που κάνει, δεν μπορεί να δώσει το ίδιο κλάμα μ’ εκείνο που δίνει όταν πραγματικά πονάει. Το προσεκτικό αυτί της μητέρας γνωρίζει τη διαφορά, και αν είναι φρόνιμη θα αγνοήσει το κλάμα που δεν είναι έκφραση σωματικού πόνου.

Μην τροφοδοτείται την έπαρση του παιδιού αφήνοντάς το να δει ότι ενδιαφέρεστε για το αν κοιμάται, τρώει ή έχει κενώσεις όπως θα πρέπει. Αυτό δεν ισχύει μόνο για το πρώτο έτος της ζωής, αλλά ακόμη περισσότερο για τα επόμενα έτη. Ποτέ μην αφήνετε το παιδί να σκεφθεί ότι μια αναγκαία κανονική ενέργεια, όπως να φάει, που έπρεπε να είναι ευχαρίστηση, είναι κάτι που εσείς επιθυμείτε, και ότι θέλετε να το κάνει για να σας ευχαριστήσει. Αν το κάνετε, το παιδί γρήγορα αντιλαμβάνεται ότι απέκτησε μια νέα πηγή δύναμης, και αναμένει να το καλοπιάνετε για να κάνει πράξεις που πρέπει αυθόρμητα να τις εκτελεί.

ΦΟΒΟΣ
Υπάρχουν, βέβαια, πολύ ισχυρά επιχειρήματα για την άποψη ότι οι πλείστοι των φόβων που συνήθως τους θεωρούμε σαν ενστικτώδεις είναι επίκτητοι και δεν θα εμφανίζονταν αν δεν τους δημιουργούσαν οι ενήλικοι.